panelarrow

Gamayacht

rejsy jachtem

W jaki sposób wyselekcjonować właściwą agencję reklamową dla swojego przedsiębiorstwa?

Kiedy firma rozwija się lub wypuszcza obiecujący produkt, niekiedy zachodzi potrzeba zatrudnienia agencji reklamowej. Każdy, kto będzie zmuszony do jej poszukania może czuć się zdezorientowany, ilością firm, działających na rynku.

Czy jest sposób na odkrycie tej jedynej, która spełni oczekiwania przedsiębiorcy oraz stworzy skuteczną reklamę? Jak to zrobić?
reklama

Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Po pierwsze, trzeba podpytać bardziej doświadczonych znajomych. Może znają warte polecenia agencje? Jak im się z nimi pracowało? reklama stworzona przez agencję z polecenia nie musi być lepsza, lecz przy pracach nad reklamą ważne jest, żeby współpraca zleceniodawcą i agencją przebiegała nienagannie.
Jeśli nie uda się wybrać nikogo przez rekomendacje, pozostaje przeszukiwanie Internetu. Na co wracać uwagę? Oczywiście, portfolio i znalezione komentarze. Agencji reklamowych jest jednak niesłychanie dużo, branża jest dynamiczna, warto więc skorzystać z podpowiedzi prasy branżowej lub poszukać, które agencje otrzymały nagrody za swoją pracę i występują na konferencjach branżowych. To oznacza, że firmy, które bierzemy pod uwagę, mają coś do powiedzenia w branży.
bankomat

Autor: florian meyer
Źródło: http://www.flickr.com
Wartością każdej agencji reklamowej są ludzie. komunikacja z nimi powinna być nienaganna, i to z każdym pracownikiem, z którym rozmawiamy, poczynając od tych, z którymi wymienia się pierwsze maile, po tych, którzy są wyznaczeni do projektu naszej firmy. Jeśli przepływ informacji i myśli z agencją nie jest płyny, jeśli specjaliści nie mają czasu dyskutować, tylko tworzą nad głowami klientów, nie warto z nimi pracować. Jeśli umowa jest już podpisany, musi być to istotna wskazówka na przyszłość.

Dobra agencja reklamowa powinna być też dobrym parterem, który przede wszystkim rozmawia, a nie mówi. Nikt nie jest przecież nieomylny – ani pracownicy agencji, ani ich klient. Aby powstała bardzo dobra reklama ( zobacz reklamy świetlne) potrzeba więc wiedzy i doświadczenia dwóch stron.

Comments are closed.