panelarrow

Gamayacht

rejsy jachtem

Na jakich odbiorców ukierunkowany jest tak zwany marketing relacji?

Dobrze rozumiemy, że typowe postaci reklamy nie oferują zbyt wygodnych dla nabywców okazji do przekazania ich opinii o reklamowanym w typowy sposób produkcie. To prawda, że co poniektóre firmy zatrudniają tzw. ankieterów lub zwracają się z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety, lecz nie jest to zbyt wygodne dla większej części odbiorców.
Z tego też powodu specjaliści do spraw reklamy zaczęli stosować odmienną postać interakcji ze swymi prawdopodobnymi lub obecnymi klientami.

Doszli mianowicie do wniosku, że najbardziej efektywną formą sprzedaży wielu różnych towarów albo usług jest osobisty kontakt z konkretnym odbiorcą. Tak właśnie funkcjonuje tzw. marketing relacji, zatem inaczej temat ujmując marketing związków.

Aby uzyskać ekstra szczegóły o tej tematyce przenieś się do kolejnej witryny. W niej z pewnością zainteresuje Cię kompleksowa analiza (http://www.banery-druk.net/).

Najcenniejszym aspektem takiej techniki jest zawiązywanie i późniejsze posiadanie ścisłej więzi z 1 klientem. Wymieniony typ marketingu jest z zasady nastawiony na utrzymywanie związków z obecnymi odbiorcami. Dużo prościej jest przecież zapytać o opinię kogoś, kogo już znamy niż starać się o nowego odbiorcę, jaki może jest już przywiązany do towarów konkurencji.

szkolenie

Autor: David Brewer
Źródło: http://www.flickr.com
Można więc wykorzystać przyzwyczajenie obecnego klienta i dbać o jego korzystną o danej korporacji opinię. W tym czasie okaże się to dla reklamującej się spółki o wiele tańsze niż walka o nowego odbiorcę.

Wierny obecny klient będzie prawdopodobnie polecał nasze produkty albo świadczenia swoim znajomym. Ci z kolei będą prawdopodobnie powtarzać tego typu schemat. To zaś mogłoby przynieść firmie znaczące zyski.

Comments are closed.