panelarrow

Gamayacht

rejsy jachtem

Jak to jest z robieniem zakupów? Mają wpływ na nas te wszystkie sztuczki marketingowe, czy nie? Co o tym wiemy?

Lista koniecznych produktów zdecydowanie będzie się sprawdzać w sytuacji zakupów spożywczych, ponieważ pozwala uniknąć jałowego krążenia po sklepie. Jednakowoż przy okazji zakupu ubrań lub książek lista nie jest już taka pomysłowa. Dlaczego? Po prostu, takie produkty nie zakupujemy raczej w takiej liczbie, jak produkty spożywcze. Również robienie zapasów nie musi być oczywistym synonimem mądrego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Należy pamiętać, iż produkty posiadają określoną datę przydatności, a co więcej ich zbyt wielkie zapasy mogą zabierać zbyt wiele miejsca. Z różnych badań wynika, że wiele Polek korzysta z okazji, robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach.

Jeżeli poszukujesz podobnych informacji na omawiane zagadnienie, znajdziesz je na pewno pod adresem, więc nie czekaj tylko kliknij tu.

I to w różnorodnych sytuacjach, ale najczęściej w dużych galeriach, w większych ośrodkach miejskich, jak zakupy w Krakowie.

Takie rozwiązanie nie powinno jednakże oznaczać mądrego podejścia do zakupów, często okazuje się, iż wyprzedaże to sprytnie przemyślany zabieg marketingowy, na jakim korzystają sklepy, nie klienci. Znane są przypadki przeklejania i zwiększania cen przed początkiem wyprzedaży, aby wywołać u kupujących efekt pozornych oszczędności i zachęcić do sięgnięcia po dany produkt, który w okresie intensywnie reklamowanej obniżki będzie kosztować tyle, ile kosztowałby w regularnej sprzedaży – .

Innym ciekawym sposobem, który stosują sklepy w okresie wyprzedaży, są tzw. merchandisingowe taktyki.

Taka problematyka jest dla niektórych osób dość dyskusyjna. Jeżeli chcesz przeczytać inne zdania na analizowane tu zagadnienie, to przeczytaj więcej opinii na ten temat (https://www.projektoskop.pl/wedzarnia-ogrodowa-jak-dziala-wedzarnia-domowa-i-jaki-jest-jej-koszt/).

Produkty w promocyjnych cenach są zlokalizowane w przestrzeni sklepów w taki sposób, ażeby nie tworzyły jednej wyspy z superofertą, lecz by były rozmieszczone w różnych częściach sklepu. Obowiązuje prosta zasada, a polega ona na tym, że w im większej ilości miejsc klient zajrzy, tym więcej produktów zobaczy. To oznacza, że więcej zakupi – wejdź i sprawdź.

Różnorodne badania ukazują też, że Polacy przez mądre robienie zakupów pojmują kupowanie wyłącznie tego, co jest im w danej chwili konieczne. Wiele osób więc zwraca uwagę, iż inteligencja zakupowa objawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeśli więcej kosztują. Wielu też jest zdania, iż inteligentne kupowanie wiąże się z wyborem najlepszej jakości produktów i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę. Istotne również jest przekonanie, że kupowanie najtańszych produktów wpisuje się w ideę smart shoppingu. To dobry znak, bowiem „tanie”, wcale nie musi znaczyć „dobre”. Niska jakość niedrogich produktów zmusza często klientów do ponownego dokonania zakupu i w efekcie, do ponownego wydania swoich oszczędności.

Comments are closed.