panelarrow

Gamayacht

rejsy jachtem

Trening z korzyścią dla ciała oraz świetnego samopoczucia

Lista korzyści wynikających z systematycznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń fizycznych jest ogromnie długa. Rodzajów ćwiczeń jest bardzo wiele, w poniższym artykule chciałabym przedstawić spis korzyści jakie możemy mieć decydując się na trening siłowy.

Kobieta na siłowni

Autor: Morten Skovgaard
Źródło: http://www.flickr.com
Ćwiczenia siłowe bowiem doskonale oddziałują na wydolność układu mięśniowego. Znacznie wzmacniają siłę mięśniową. Jest to istotne nie tylko w sporcie, ale przede wszystkim w życiu na co dzień. Osoba ćwicząca jest zdolna do codziennych aktywności przez długie godziny prawie bez przejawów zmęczenia. Ma energię do efektywnego wykonywania powszedniej pracy.

Trening siłowy w połączeniu z prawidłową dietą prowadzi także do zwiększenia objętości mięśni, co ma istotne znaczenie w regulacji masy ciała, gdyż tkanka mięśniowa to tzw. tkanka czynna metabolicznie. Ma to niemałe znaczenie w uzyskaniu i podtrzymywaniu należytej masy ciała jak też właściwych proporcji pomiędzy tkanką tłuszczową a pozostałą masą ciała.

Taka forma treningów świetnie wpływa nie tylko na układ mięśniowy, ale również na

Hantelek

Autor: Luke Lawreszuk
Źródło: http://www.flickr.com

cały aparat ruchowy. Wzmaga wytrzymałość kości, ścięgien oraz wiązadeł. Wzmacniając układ kostny minimalizuje zagrożenie wystąpienia urazów w życiu codziennym. W połączeniu z należytą dietą hamuje osteoporozę.

Następnym argumentem uzasadniającym potrzebę realizowania tego typu ćwiczeń w ramach treningów zdrowotnych jest ich pożądane oddziaływanie na układ sercowo-naczyniowy, bowiem trening siłowy prowadzi do zmniejszenia ciśnienia tętniczego, zarówno podczas spoczynku, jak też w czasie wysiłku.

Oprócz tego trening strening (orbitreki)oddziałuje niezwykle korzystnie na profil lipidowy krwi, minimalizuje ryzyko wystąpienia zawału mięśnia sercowego i udaru mózgu. Zapobiega powstawaniu zaburzeń metabolicznych jak też poniektórych nowotworów. Poza tym poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego.

Oprócz tego trening siłowy wpływa także na sferę psychiczną, pomaga rozładować napięcie. Uczy zdyscyplinowania, co przenosi się na pozostałe dziedziny życia. Następuje poprawa sylwetki, wyglądu i sprawności cielesnej, co niewątpliwie dodaje pewności siebie jak też werwy do zwiększonej aktywności we wszystkich obszarach naszego życia.

Nowa strona, która posiada newsy na poniższy temat da Ci szansę, by poszerzyć wiedzę. To ważne, więc naciśnij to i dowiedz się sporo treści.

Korzystny wpływ ćwiczeń fizycznych na samopoczucie i osobowość jest wykorzystywany w leczeniu depresji jak też bezsenności.

Comments are closed.