panelarrow

Gamayacht

rejsy jachtem

Ważne porady i wskazówki dla ludzi, którzy planują pierwszy raz się udać na siłownię.

Większości panów będą się zapewne marzyć masywne barki, umięśniona klatka i naprężone bicepsy. I tak naprawdę nie powinno być żadnego problemu, aby osiągnąć taki wygląd, trzeba jednak poświęcić na to sporo wysiłku i trudu. W ostatnich latach w naszym kraju pojawiła się moda na sportową, zdrową sylwetkę.

Powstaje coraz więcej siłowni i klubów, i o dziwo są one pełne klientów. Pamiętać jednak należy o tym, że w kilka miesięcy nie uzyska się siły i wyglądu kulturysty, na coś takiego konieczne jest kilka lat ciężkiej pracy. Lecz nawet dwa czy trzy treningi w tygodniu pozwolą na to, aby mimo wszystko wzmocnić trochę mięśnie, polepszyć sylwetkę i pozbyć się tłuszczyku. Z tego też powodu warto podjąć tę decyzję i udać się na wprowadzający trening, niewykluczone że będzie to nową, naprawdę przydatną pasją. Wiele klubów proponuje dla zaczynających osób treningi wprowadzające.

ćwiczenia

Autor: J@YGS
Źródło: http://www.flickr.com

Podczas nich będzie możliwość zapoznania się z wyposażeniem siłowni, a także dowiedzieć się, jak wykonywać ćwiczenia. Jest to niezwykle istotne, zwłaszcza dla początkujących, ponieważ wbrew pozorom w czasie dźwigania ciężarów jest dość łatwo o kontuzję. Bardzo duże znaczenie ma też porządna rozgrzewka, która ma przygotować mięśnie przed dużym wysiłkiem. Trzeba też pamiętać o tym, żeby wszystkie ćwiczenia wykonywać w odpowiedni sposób, niewłaściwa technika również może być powodem jakiegoś urazu.

Po kilku tygodniach okresu przygotowawczego przystąpić można do tworzenia konkretnego planu treningów. W dużej mierze będzie on zależał od tego, jakie będą oczekiwania danej osoby od jej pobytu w klubie. Mimo że przeważnie będą to takie same ćwiczenia, to poprzez ilość powtórzeń i dobór obciążeń osiągnie się całkowicie odmienne rezultaty. Jeśli ktoś nie ma jakiegoś doświadczenia, to również powinien przy tym skorzystać z pomocy profesjonalnego trenera. On ustali dokładny trening mięśni ramion i innych partii ciała i dopasuje niezbędne ćwiczenia. Jest to o tyle ważne, że na każdą partię mięśniową rozmaitych ćwiczeń jest bardzo dużo, należy więc decydować się na takie, jakie będą dawać odpowiednie rezultaty. Wraz z upływem czasu należy swój trening modyfikować i dopasowywać go do nowych możliwości, tak aby bez przerwy był progres w rozwoju.

Niezwykle ważne w czasie uprawiania sportów siłowych jest odżywianie, o tym także trzeba pamiętać. Dźwiganie ciężarów wymaga mnóstwa energii, którą trzeba dostarczyć, a po zakończeniu treningu (bieżnia elektryczna) niezbędne jest białko w celu zbudowania odpowiedniej masy mięśniowej. Aktywnym sportowcom przydatny też będzie suplement bcaa – , jaki poprawia regenerację organizmu po ciężkim treningu.

Comments are closed.